Rinkinys žinomų (ir nelabai) nuotraukų, kuriose užfiksuoti Pajuosčio aerodrome įvairiu metu buvę orlaiviai.
Nuotraukos sudėliotos chronologine tvarka, su nuorodomis ir papildoma informacija.
Malūnsparnis Cierva C30 A (Anglija)
Čia taip pat užfiksuota aviacinės šventės akimirka.
Šalia Caudron'o(LY-LAU) - akrobatinis lėktyvas De Havilland DH-60 "Moth" (?)
Transporto lėktuvas Farman 393 (Prancūzija)
Farman'o fone matyti lėktuvas Caudron "Phalene", tolumoje - žvalgybos lėktuvų angaras.
Žvalgybos lėktuvas ANBO 41(Lietuva)
Nuotraukose lėktuvai iš II-osios žvalgybos grupės 6-osios eskadrilės.
Kraštinis orlaivis iš dešinės - ANBO IVM.
Bombonešis TB-3 (TSRS)
Aerodrome šis lėktuvas liko po nesėkmingo nutupimo 1940m. birželio 20-21 d.
Naikintuvas I-153 "Čaika" (TSRS)
Bombonešis SB-2 (TSRS)
Torpėdnešis-bombonešis A-20 "Boston" (USA)
Bombonešis Il-28 (TSRS)
Transporto lėktuvas Il-76 (TSRS)
Transporto lėktuvas An-124 "Ruslan" (TSRS)
Mokomasis lėktuvas L-29 "Delfin" (Čekoslovakija)
Naikintuvas (mokomoji versija) MiG-15UTI (TSRS)
Naikintuvas MiG-17 (TSRS)
Naikintuvas-bombonešis MiG-27 (TSRS)
Šturmo lėktuvas Su-25 (TSRS)
Sraigtasparnis Mi-8 (TSRS)
* * *
p.s. kai kurios nuotraukos bus papildytos prierašais.
Orlaivių sąrašas negalutinis.
Renkant medžiagą naudojausi šiais šaltiniais:
http://www.plienosparnai.lt/news.php?item.58
http://www.epaveldas.lt/
http://imf.forum24.ru/
http://bellabs.ru/51/
http://www.forumavia.ru/
Renkant medžiagą naudojausi šiais šaltiniais:
http://www.plienosparnai.lt/news.php?item.58
http://www.epaveldas.lt/
http://imf.forum24.ru/
http://bellabs.ru/51/
http://www.forumavia.ru/
Dalis 1950-91 m. laikotarpio nuotraukų yra iš Юрий Шерстобитов, Валентин Бинчев, Рашид Зайнетдинов, Виктор Чусовитин albumų, už ką jiems nuoširdus AČIŪ, то есть - СПАСИБО.
* * *
2 komentarai:
Šios nuotraukos tikras lobis!!!
Išdrįsiu padaryti keletą patikslinimų:
„Transporto lėktuvas An-12 (TSRS)“ - ten, kur vidurinė nuotrauka - keleivinis lėktuvas An-10, daug retesnis nei krovininis An-12, Aeroflot‘as jų atsisakė 1972 metais dėl prasto pavaldumo ir išaiškėjusio konstrukcijos silpnumo, likę geriausios būklės lėktuvai buvo perduoti kariškiams. Nuotraukoje išskirtinį An-10 bruožą - fiuzeliažo „pelekus“ kaip tik užstoja antžeminio maitinimo automobilis, bet jį „išduoda“ kitas bruožas - trys paskutiniai iliuminatoriai fiuzeliažo gale (galima palyginti su An-12 pirmoje nuotraukoje). Ten, kur pas An-12 krovininė rampa (kaip matosi trečioje nuotraukoje), An-10 toje vietoje sėdėdavo keleiviai.
„Mokomasis lėktuvas L-29 "Delfin" (Čekoslovakija)“ - trečioje nuotraukoje MiG-15UTI.
„Naikintuvas (mokomoji versija) MiG-15UTI (TSRS)“ - pirmoje nuotraukoje (ore) MiG-17, nes vienvietis, be to matosi „pelekas“ fiuzeliažo apačioje.
„Naikintuvas MiG-23(TSRS)“ - iš tikro tai naikintuvas-bombonešis MiG-27M. Atsimenu, kaip jie kelias dienas skraidė virš Panevėžio ir dieną, ir naktį (apie 1989-1990 m).
Labai gaila, kad nerodoma Il-28 nuotrauka...
Rytis S
Ačiū, kolega, už patikslinimus.
Klaidos ištaisytos ;)
Rašyti komentarą